Oplevelsesbaseret videndeling

I dette projekt undersøger vi, hvordan man med oplevelser og kreative metoder kan styrke en mere effektiv videndeling i videnstunge virksomheder. Projektet tager udgangspunkt i medicinalindustrien, hvor høj...

I dette projekt undersøger vi, hvordan man med oplevelser og kreative metoder kan styrke en mere effektiv videndeling i videnstunge virksomheder. Projektet tager udgangspunkt i medicinalindustrien, hvor høj-specialiseret viden er meget forretningskritisk. Lundbeck, Novo Nordisk og Experimentarium med AZENA som konsulent er gået sammen om at udvikle og afprøve en række kreative metoder, der kan bidrage til mere effektiv videndeling i virksomhederne. Metoderne tager sit udgangspunkt i de erfaringer Experimentarium har med udvikling af udstillinger og oplevelsesbaserede læringsforløb.

Gruppens indlæg / 1 af 7

22. maj 2013 / Event
  Sørg for, at deltagerne på jeres møder får ny viden, som ændrer deres måde at tænke eller handle på. Ny viden opstår nemlig først når den enkelte transformerer information til egen viden, og den transformation sker ikke automatisk og slet ikke, hvis...
0
11
22. maj 2013 / Indlæg
  At en vellignende plastik hundelort også kan give positive associationer, havde jeg ikke lige forestillet mig! Men jeg blev klogere, da jeg afprøvede nogle af metoderne i VidendelingsKassen sammen med Dong Energy, Siemens, Mærsk Olie og Gas, KMD,...
0
2
02. okt 2012 / Indlæg
Projektet 'Oplevelsesbaseret videdeling i medicinalindustrien' er nået i mål. I det senest blogindlæg viste vi videndelingskassen, der er det produkt, der er kommet ud af projektet.  I filmen nedenfor viser vi, hvordan vi har arbejdet med projektet og...
0
0
20. sep 2012 / Indlæg
I mandags var tiden kommet - nu kunne vi endelig få fingrene i VidendelingsKassen! Det var vi mange, der havde ventet utålmodigt på. For vi har alle i projektet afprøvet, eller været med til at udvikle, de metoder til videndeling, som er i VidendelingsKassen...
0
5
31. aug 2012 / Indlæg
Nu har vi prøvet den nye mødeform af her i vores afdeling i Novo Nordisk, og den nye mødeform har også spredt sig til afdelingens andre møder. Derfor synes vi at det var på tide at tage temperaturen på hvordan deltagerne oplever de nye mødeformer. Vi har...
0
4