Erhvervs-, konference- og helårsturisme

Brug oplevelser i morgendagens erhvervsturisme

Innovationsprojektet skal skabe konkrete innovationsprojekter mellem videninstitutioner og netværk af virksomheder....

Brug oplevelser i morgendagens erhvervsturisme

Innovationsprojektet skal skabe konkrete innovationsprojekter mellem videninstitutioner og netværk af virksomheder. Netværket vil udvikle nye produkter, -tjenester, -koncepter, forretningsmodeller og kompetencer inden for erhvervs- konference- og helårsturisme. Erhvervsturismen spiller i dag en betragtelig rolle for såvel national som regional turisme. Fra et markedsøkonomisk perspektiv er der et stort vækstpotentiale i dansk erhvervsturisme. Erhvervsturister bidrager med en større omsætning end ferieturister og med nationale og internationale møde- og konferencedeltagere bidrager erhvervsturisme med netværkskapital til virksomheder og forskningsmiljøer, hvilket er centralt for udviklingen af danske virksomheder og forskningsmiljøer.

Din virksomhed kan være med

I projektet ønsker vi at inddrage turistorganisationer, konference- og kongrescentre samt virksomheder, der fra en oplevelsesbaseret tankegang ønsker at arbejde med fokus på erhvervsturisme. Som deltager vil din virksomhed eller organisation gennemgå et udviklingsforløb med udgangspunkt i regionale og kommunale aktiviteter, hvor parterne i projektet forpligter sig til at indgå et samarbejde. De deltagende virksomheder bidrager med både økonomi og deltagertimer.

Som virksomhed får du

Innovationsnetværket består af konkrete udviklingsforløb med virksomheder og andre.

  • Det kan fx være oplevelsesbaserede tilbud i forbindelser med konferencer, produktforbedringer og nye samarbejdsrelationer omkring erhvervsturisme gennem de potentialer, der ligger gennem etablering af netværk mellem virksomheder.

Det kan ske gennem oplevelsesbaseret forretningsudvikling, der handler om samarbejde mellem erhvervsliv, videnmiljøer og turisme. Projektet vil skabe synergi med de øvrige innovationsprojekter gennem inddragelse af fx natur, kultur, velvære, IKT, værdibaserede oplevelser og regionale fødevarer.

Gruppens indlæg / 1 af 23

22. apr 2014 / Indlæg
Torsdag den 12. juni kan du godt sætte kryds i din kalender. Ihvertfald hvis du og din virksomhed hører til de aktører, der arbejder og interesserer sig for at anvende satellitternes nyeste udstyr. Netop den 12. juni præsenterer non-profit organisationen ”...
0
0
22. apr 2014 / Event
This workshop covers the fundamentals of LinkedIn. The majority of professionals would agree that LinkedIn is becoming more important in the career development process. During the day the delegates will work on their own profiles and build a professional...
0
1
22. apr 2014 / Event
This is a comprehensive workshop, which will provide a clear understanding of how to create creative content in the digital space but also give the attendee a practical guide to making it work for your business or developing your digital footprint. The next...
0
2
22. apr 2014 / Event
Our flagship workshop puts digital media into context and examines the increasingly critical role that digital media plays in business. The workshop is designed to help you ensure that you have acquired the right skills to take charge of your future brand to...
0
2
11. apr 2014 / Event
Kan dine kunder finde dig, når de søger på nettet? Internettet er verdens største markedsplads for varer og serviceydelser og 86% af alle køb starter på nettet. Det kan og skal du udnytte. På workshoppen Online markedsføring for kreative...
0
0