Erhvervs-, konference- og helårsturisme

Brug oplevelser i morgendagens erhvervsturisme

Innovationsprojektet skal skabe konkrete innovationsprojekter mellem videninstitutioner og netværk af virksomheder....

Brug oplevelser i morgendagens erhvervsturisme

Innovationsprojektet skal skabe konkrete innovationsprojekter mellem videninstitutioner og netværk af virksomheder. Netværket vil udvikle nye produkter, -tjenester, -koncepter, forretningsmodeller og kompetencer inden for erhvervs- konference- og helårsturisme. Erhvervsturismen spiller i dag en betragtelig rolle for såvel national som regional turisme. Fra et markedsøkonomisk perspektiv er der et stort vækstpotentiale i dansk erhvervsturisme. Erhvervsturister bidrager med en større omsætning end ferieturister og med nationale og internationale møde- og konferencedeltagere bidrager erhvervsturisme med netværkskapital til virksomheder og forskningsmiljøer, hvilket er centralt for udviklingen af danske virksomheder og forskningsmiljøer.

Din virksomhed kan være med

I projektet ønsker vi at inddrage turistorganisationer, konference- og kongrescentre samt virksomheder, der fra en oplevelsesbaseret tankegang ønsker at arbejde med fokus på erhvervsturisme. Som deltager vil din virksomhed eller organisation gennemgå et udviklingsforløb med udgangspunkt i regionale og kommunale aktiviteter, hvor parterne i projektet forpligter sig til at indgå et samarbejde. De deltagende virksomheder bidrager med både økonomi og deltagertimer.

Som virksomhed får du

Innovationsnetværket består af konkrete udviklingsforløb med virksomheder og andre.

  • Det kan fx være oplevelsesbaserede tilbud i forbindelser med konferencer, produktforbedringer og nye samarbejdsrelationer omkring erhvervsturisme gennem de potentialer, der ligger gennem etablering af netværk mellem virksomheder.

Det kan ske gennem oplevelsesbaseret forretningsudvikling, der handler om samarbejde mellem erhvervsliv, videnmiljøer og turisme. Projektet vil skabe synergi med de øvrige innovationsprojekter gennem inddragelse af fx natur, kultur, velvære, IKT, værdibaserede oplevelser og regionale fødevarer.

Gruppens indlæg / 1 af 22

11. apr 2014 / Event
Kan dine kunder finde dig, når de søger på nettet? Internettet er verdens største markedsplads for varer og serviceydelser og 86% af alle køb starter på nettet. Det kan og skal du udnytte. På workshoppen Online markedsføring for kreative...
0
0
27. mar 2014 / Event
Vil du gerne opleve 8tallet? Så kom og hør foredraget og rundvisningen  'Oplevelser i fremtidens by' - der handler om 8tallet set i op oplevelsesøkonmisk perspektiv.  Turen er designet af stifter af Experience Ørestad Mira Margaritha Cordsen, der er...
0
1
11. mar 2014 / Indlæg
Og du sparer penge, hvis du er en Early Bird med tilmeldingen. Kunne du tænke dig at få inspiration til, hvordan interaktive medieoplevelser kan designes og udvikles med nye målgrupper, skabe nye indtjeningsmuligheder og nye brandingmuligheder? At få indsigt...
0
0
04. mar 2014 / Indlæg
Kontrasterne mødtes og spændende nye idéer opstod, da den kreative virksomhedsklynge Nebula, inviterede til kreativ komsammen over 4 konkrete cases i Byens Rum i Aalborg.  InViO var med. Torsdag d. 13. februar blev en rigtig god dag. Det var nemlig dagen...
0
0
04. mar 2014 / Indlæg
RUC Turismenetværk sætter fokus på identitet og positionering på B2B markedet Roskilde Universitet inviterer til et forskningsbaseret netværksforløb, som sætter fokus på særlige mødeoplevelserinden for en time fra København. Deltagerne i netværket og RUC...
0
0